مقالات متفرقه

چرا باید از سوهان ناخن استفاده کنیم؟

چرا باید از سوهان ناخن استفاده کنیم؟

یکی از مهم ترین روش های مراقبت از ناخن ها سوهان کشی است. با سوهان کشی می توان از ناخن ها در برابر بلند شدن، شکستگی، لب پر شدگی و.. محافظت کرد. همچنین می توان ناخن ها را  به هر شکل دلخواه مثل مربعی ، گرد ، نوک تیز و… در آورد و ظاهر زیباتری به ناخن ها داد. اگر شما هم علاقمندید در خصوص فواید و روش های سوهان کشی ناخن اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

پیشنهاد خرید

سوهان ناخن بامبو

165 هزار تومانخرید کنید

سوهان کشی ناخن چیست؟

سوهان کشی ناخن عملی است که به وسیله ی سوهان برای شکل دادن ناخن های دست و پا و کوتاه کردن و مرتب کردن آنها انجام می شود. سوهان کشی شکل های مختلفی دارد که متناسب با نوع ناخن فرد و سلیقه ی وی انتخاب شده و اجرا می گردد.

فواید سوهان کشی ناخن

از مهم ترین مزایای سوهان کشی ناخن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ سلامت ناخن ها
  • حذف پوست مرده دور ناخن ها
  • شکل دهی و افزایش زیبایی ناخن ها
  • جلوگیری از ترک خوردن و شکستن ناخن ها

معایب سوهان کشی ناخن ها

با وجود مزایایی که سوهان کشی دارد؛ در صورتی که به درستی انجام ندهید، بیش از اندازه سوهان کشی کنید ، ناخن های ضعیفی داشته باشید یا از سوهان نامناسب استفاده کنید؛ سوهان کشی باعث ضعیف شدن سطح ناخن شده و سلامت آنها را به خطر می اندازد.

همچنین در صورتی که سوهان و ابزار مانیکور را قبل و بعد از هر بار استفاده ضدعفونی نکنید؛ ممکن است باعث عفونت‌های قارچی سطح ناخن شود. بنابراین حتماً در هر بار استفاده وسایل خود را ضد عفونی کنید.

انواع سوهان ناخن

انواع سوهان ناخن

سوهان های ناخن موجود در بازار از نظر روش کار به دو نوع سوهان دستی و سوهان برقی تقسیم می شوند. هر کدام از این ابزار ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.که باید با توجه به میزان بودجه  و نوع نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کرد.

انواع سوهان ناخن دستی

سوهان ناخن دستی را از نظر جنس سوهان به انواع زیر تقسیم می کنند:

1- سوهان دستی سمباده ای :

یکی از رایج ترین سوهان ها برای شکل دهی ناخن های طبیعی سوهان سمباده ای است. این نوع سوهان از کاغذ مقوایی ساخته شده و جزو ملایم ترین سوهان ها محسوب می شود و چندین بار می توان از آن استفاده کرد. همچنین این نوع سوهان ها دو طرفه هستند و هر سمت آنها دارای زبری و نرمی متفاوتی است که با اعدادی که بر روی هر سمت نوشته شده می توان از درجه ی زبری آنها مطلع شد. سوهان سمباده ای کمترین آسیب را به ناخن ها وارد می کند و به دلیل انعطاف پذیری که دارد؛ می توان به راحتی ناخن های دست و پا را با آن سمباده کشید و شکل داد.

بهترین و باکیفیت ترین برند های سوهان سمباده ای

یکی از بهترین و باکیفیت ترین برند های سوهان سمباده ای، سوهان گوگرین می باشد. این محصول از یک دسته ی ساخته شده با چوب بامبو و یک سوهان بسیار باکیفیت بر روی آن ساخته شده است. به دلیل کیفیت بالایی که دارد تا چندین سال قابل استفاده است و وزن و ضخامت کمی دارد و به راحتی در کیف لوازم آرایش جا میشود.

<div class=”alert alert-success” role=”alert”> بیشتر بخوانیم : برای مشاهده ی محصول سوهان بامبو و خرید آن روی لینک مقابل کلیک کنید : خرید سوهان بامبو</div>

2- سوهان دستی شیشه ای:

سوهان های شیشه ای دوام بالاتری نسبت به سایر سوهان ها دارند و به راحتی می توان آن را ضد عفونی کرد. از این نوع سوهان بیشتر برای سوهان کشی ناخن های کاشت استفاده می شود. زیرا باعث به هم چسبیدن لایه های کراتین روی ناخن شده و لبه ی نوک ناخن ها را یک دست و تمیز در می آورد.

3- سوهان دستی سرامیکی :

این نوع سوهان برای ناخن های طبیعی نرم و ضعیف مناسب است و باعث شکستگی و لب پر شدن ناخن ها نمی شود.

4- سوهان دستی فلزی

سوهان های فلزی از استیل ضد زنگ ساخته می شوند و برای سوهان کشی ناخن های کاشت با ژل و اکریلیک مناسب هستند و به هیچ وجه استفاده از آن ها برای سوهان کشی ناخن های طبیعی توصیه نمی شود. زیرا به دلیل جنسی که دارند باعث صدمه به ناخن ها و شکستگی و لب پر شدن آن ها می شوند.

انواع سوهان از نظر گریت

انواع سوهان از نظر گریت

سوهان ها را بر اساس میزان زبری یا نرمی ( گریت ) به سه نوع تقسیم و به شکل عدد بر روی سوهان حک می کنند و هر چقدر این عدد کوچکتر باشد؛ سوهان درشت تر و زبر تر خواهد بود. در زیر به شرح این سوهان ها می پردازیم.

سوهان درشت ( با گریت 80 یا 100 )

سوهان با گریت 80 بسیار درشت و تیز است و برای کوتاه کردن ، فرم دهی و کم کردن حجم مواد کاشت از روی سطح ناخن های کاشت با اکریلیک مناسب است. همچنین گریت 100 نیز برای سوهان کشی ناخن های کاشت با ژل مناسب است. گفتنی است این نوع سوهان برای استفاده روی ناخن های طبیعی مناسب نیست.

سوهان متوسط ( با گریت بین 180-220)

از این نوع سوهان برای پدیکور و مانیکور و آماده سازی ناخن های طبیعی ( کوتاه کردن و فرم دهی) قبل از کاشت استفاده می شود.

سوهان ریز ( با گریت 240-600)

از سوهان ریز برای فرم دهی نهایی ناخن های طبیعی و آماده سازی ناخن قبل از لاک استفاده می شود.

مراحل سوهان کشی ناخن

برای سوهان کشی ناخن های دست و پا مراحل زیر را انجام دهید:

1- یک سوهان ناخن مناسب و با کیفیت متناسب با ناخن های خود تهیه کنید.

2- از بین مدل های مختلف  مربعی ، گرد ، نوک تیز ، بادامی ، تابوتی و… مدل متناسب با سلیقه ی خود را انتخاب کنید.

3- دست های خود را با آب و مایع خوب بشویید تا تمام آلودگی های زیر ناخن هایتان از بین برود.

4- دست هایتان را با حوله پاک کنید و کمی صبر کنید تا ناخن هایتان کاملا خشک شود و هیچ رطوبتی نداشته باشد. زیرا رطوبت مانع از سوهان کشی می شود.

5- از کناره های ناخن شروع کنید و سپس به طرف وسط و مرکز ناخن سوهان کشی کنید.

6- حرکات سوهان کشی را متناسب با فرم ناخنی که انتخاب کرده اید ادامه دهید تا به نتیجه ی دلخواه برسید. ( توجه داشته باشید سوهان کشی در دو جهت مخالف باعث صدمه به ناخن ها می شود.)

7- براده‌های ناخن را که هنوز به ناخن‌هایتان چسبیده‌اند بردارید.

8- در صورت تمایل می توانید ناخن هایتان را با محلول های تقویت کننده مانند روغن کوتیکول مرطوب کنید.

از این مراحل برای سوهان کشی ناخن های طبیعی و مصنوعی می توانید استفاده کنید.

انواع مدل های سوهان کشی

سوهان کشی به شکل بیضی و گرد

یکی از انواع مدل های ناخن شکل ” بیضی” است. برای این کار با سوهان نرم و ریز از کناره های ناخن شروع به کشیدن سوهان کنید تا به سر ناخن برسید. سپس کمی سوهان را زاویه دار کرده و به سمت بالا بگیرید. توجه کنید که باید سوهان را در یک جهت حرکت دهید تا صدمه ای به ناخن ها وارد نشود. در نهایت سوهان را کمی عمودی بکشید تا زبری های سوهان کشی از بین برود و ناخن ها به شکل دلخواه در آید. در صورت تمایل این مرحله را می توانید آنقدر ادامه دهید تا ناخن ها به شکل گرد در بیایند.

سوهان کشی به شکل مربعی و مربعی گرد

برای این مدل ابتدا سوهان را به شکل موازی با ناخن ها بکشید تا کاملا صاف شود و سپس گوشه های تیز ناخن را به آرامی سوهان بکشید تا به شکل مربعی در بیاد. در صورتی هم که گوشه ها را بیشتر سوهان بکشید به شکل مربعی گرد در خواهد آمد.

سوهان کشی به شکل نوک تیز

برای نوک تیز کردن ناخن ها ابتدا باید ناخن های خود را به شکل مربعی گفته شده در بالا سوهان بکشید. سپس گوشه های تیز آن را به صورت موازی تا آخر ناخن سوهان بکشید تا به شکل نوک تیز در بیایند.

سوهان کشی به شکل بادامی

یکی از زیباترین مدل های ناخن، مدل بادامی است. برای  شکل دادن این مدل ناخن، ابتدا سوهان را از گوشه های ناخن به سمت مرکز ناخن حرکت دهید و سپس سر ناخن های خود را به شکل بادامی در آورید.

سوهان کشی به شکل تابوتی

سوهان کشی مدل تابوتی نیز مانند مدل بادامی است. با این تفاوت که در مرحله آخر به جای اینکه نوک ناخن را به شکل بادامی در آورید، باید کمی نوک ناخن را به شکل موازی با ناخن سوهان بکشید و صاف کنید.

نکات مهم در خصوص سلامت ناخن ها

  • 1- از رژیم غذایی مناسب و غنی از بیوتین مانند زرده تخم مرغ ، جگر حیوانات، دانه های روغنی، مغز ها ، قارچ، سیب زمینی و… استفاده کنید.
  • 2- آب فراوان بنوشید.
  • 3- از مکمل بیوتین یا B7   به صورت روزانه استفاده کنید.
  • 4- در هنگام شستن ظرف از دستکش استفاده کنید تا ناخن هایتان مدت زمان زیادی در معرض آب قرار نگیرند.
  • 5-از لاک های برند و باکیفیت استفاده کنید. زیرا این شرکت ها برای نگهداری مشتریان خود از مواد اولیه ی باکیفیت و سالم استفاده می کنند.
  • 6-در مصرف لاک پاکن های حاوی استون احتیاط کنید. این لاک پاکن ها می تواند باعث عفونت های قارچی و ایجاد لکه های سفید بر روی ناخن ها شود.
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “چرا باید از سوهان ناخن استفاده کنیم؟

  1. EARTH Lover🌍 گفت:

    خیلی جالب و مفید بود🌿

    1. admin-so گفت:

      خوشحالم که براتون مفید بود
      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *