مقالات متفرقه

پدیکور چیست و ابزار های مورد استفاده در آن کدام اند؟

پدیکور چیست و ابزار های مورد استفاده در آن کدام اند؟

یکی از روش های پاکسازی کف پا و فرم دهی ناخن های پا استفاده از خدمات پدیکور می باشد که در مراکز زیبایی ارائه می شود و در منزل نیز قابل اجراست. اگر شما هم علاقمند هستید در خصوص پدیکور و ابزار های مورد استفاده در آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

پیشنهاد خرید

سوهان ناخن بامبو

165 هزار تومانخرید کنید

پدیکور چیست؟

پدیکور یک روش مراقبتی و درمانی برای حفظ سلامت و زیبایی پا ها می باشد. در این روش پوست مرده و پینه های کف پا از بین می روند و یک پوست نرم و لطیف ایجاد می شود. همچنین ناخن های کف پا مرتب و اقدامات مراقبتی برای آنها انجام می شود و در نهایت در صورتی که تمایل داشته باشید، ناخن های پا  لاک زده و یا کاشت ناخن بر روی آنها انجام می شود.

ابزار های مورد استفاده در پدیکور

ابزارهای مختلفی در سالن های زیبایی به منظور پدیکور مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما رایج ترین و مهم ترین آنها به شرح زیر است:

1-سوهان

سوهان استفاده برای پدیکور و مانیکور

یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده برای پدیکور و مانیکور سوهان می باشد. سوهان ها از نظر جنس و گریت انواع مختلفی دارند که بسته به طبیعی یا کاشت و ژل بودن ناخن یکی از انواع آن انتخاب و برای سوهان کشی ناخن های دست و پا مورد استفاده قرار می گیرد. اما آنچه که در خرید سوهان اهمیت دارد، کیفیت آن است. سوهان با کیفیت صدمه ای به ناخن ها وارد نمی کند و تا مدت ها می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

2- ناخن گیر

رایج ترین وسیله برای کوتاه کردن ناخن های دست و پا استفاده از ناخن گیر است. ناخن گیر با کوتاه کردن مرتب ناخن ها از تجمع باکتری و میکروب در پشت ناخن ها واحتمال عفونت جلوگیری می کند. بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن ها بعد از حمام است. زیرا ناخن ها نرم شده و تمیز تر و راحت تر کوتاه می شوند.

3- قیچی ناخن

از قیچی ناخن نیز برای کوتاه کردن ناخن ها و  جدا کردن پوست مرده اطراف ناخن ها استفاده می شود.

4- سنگ پا

یکی از قدیمی ترین ابزار های پدیکور ، سنگ پا می باشد. سنگ پا با از بین بردن ترک های کف پا و لایه برداری پوست ، کف پای شما را نرم و لطیف می کند. برای این منظور پاهای خود را حداقل به مدت 10 دقیقه در تشت آب گرم صابون قرار داده و سپس سنگ پا را به آرامی کف پا بکشید.

5- بافر ناخن

بافر ناخن وسیله ی کوچکی است که از آن برای صاف کردن سطح ناخن قبل از لاک زدن استفاده می شود تا بعد از لاک ناخن های یکدست و درخشانی داشته باشیم. در صورتی که این وسیله بیش از اندازه استفاده شود، باعث صدمه به ناخن ها می شود لذا استفاده از آن تنها یک بار در ماه توصیه می شود. همچنین بافرکشی باید با فشار ملایم بر روی ناخن های خشک انجام شود تا باعث نازک شدن ناخن ها نشود.

6- بافر پا

بافر یا برس پا، وسیله ای شبیه سوهان است که از آن برای تمیز کردن پینه های کف پا و از بین بردن پوست مرده پا استفاده می شود و باعث نرم و لطیف شدن کف پا می شود. این محصول در مراکز زیبایی برای پدیکور استفاده می شود.

7- پوشر ناخن

پوشر ناخن استفاده برای پدیکور و مانیکور

پوشر ناخن وسیله ای از جنس استیل یا چوب است که از آن برای عقب راندن کوتیکول ها ( گوشت های اضافی روی ناخن) استفاده می شود. همچنین جنس پوشر بستگی به سختی و نرمی کوتیکول ها دارد. در صورتی که کوتیکول ناخن هایتان سفت است از پوشر استیل و در غیر این صورت از پوشر چوبی استفاده کنید. همچنین کوتیکول ها را باید با ملایمت عقب بزنید تا باعث خونریزی و عفونت نشود.وقتی پوست خشک است نباید کوتیکول را عقب زد. زمان مناسب برای این کار، بعد از استحمام می باشد زیرا پوست نرم است و عقب زدن کوتیکول ها آسان می شود.

8- نیپر ناخن

بعد از اینکه کوتیکول های اضافی روی ناخن به وسیله ی پوشر به عقب رانده شد، نیپر برای جدا کردن آنها به کار می رود. استفاده از این وسیله نیاز به تخصص دارد زیرا در صورتی که به درستی استفاده نشود،  باعث زخم و ایجاد عفونت در اطراف ناخن ها می شود. توجه داشته باشید قبل از استفاده از نیپر باید آن را ضدعفونی کنید.

9- روغن کوتیکول

به جای برداشتن کوتیکول های اطراف ناخن ها می توان از روغن کوتیکول استفاده کرد. این روغن با مرطوب کردن پوست اطراف ناخن ها، ظاهر بهتری به ناخن ها داده و نیازی به چیدن کوتیکول ها با نیپر وجود ندارد.

10-مو چین

از موچین برای تزیین ناخن ها با نگین و… استفاده می شود.

11- تقویت کننده ناخن

تقویت کننده های ناخن ظاهری شبیه به لاک بی رنگ دارند و از آنها به منظور ویتامین رسانی به ناخن ها وجلوگیری از شکستن ، پوسته پوسته شدن آنها استفاده می شود.

12- پد انگشتی

این وسیله با جدا کردن انگشتان پا از یکدیگر به کاشت و لاک زدن راحتر انگشتان پا کمک می کند. البته استفاده از آن ضروری نیست.

13- کوکتل ها و لوسیون ها

از کوکتل یا صابون پدیکور به منظور شستشو و استراحت پا ها در داخل لگن و از لوسیون ها برای نرم و مرطوب کردن پاها بعد از شستشو استفاده می شود.

14- لاک پاکن

یکی دیگر از رایج ترین مواد برای تمیز کردن لاک دست و پا استفاده از لاک پاکن می باشد. لاک پاکن ها در انواع برند ها در بازار موجود هستند که انتخاب بهترین و با کیفیت ترین آنها تاثیر بسزایی در سلامت ناخن ها دارد. زیرا لاک پاکن های حاوی مواد شیمیایی باعث بروز حساسیت ، عفونت و لکه های سفید رنگ بر روی ناخن ها می شوند. به همین دلیل استفاده از لاک پاکن های متفرقه و ارزان قیمت به هیچ وجه توصیه نمی شود.

15- حوضچه پدیکور

حوضچه پدیکور

حوضچه پدیکور برای انجام خدمات ناخن بسیار ضروری است. این وسیله در انواع جنس های چوبی، پلاستیکی و سنگی تولید می شود که می توانید بسته به انتظاری که از این وسیله دارید، یکی از انواع آن را تهیه کنید. در صورتی که در منزل پدیکور انجام می دهید می توانید از تشت پلاستیکی حمام استفاده کنید.

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، پدیکور روشی است که به منظور زیباتر کردن و سلامت ناخن های پا به کار می رود. برای اینکار نیازی نیست حتما به سالن های زیبایی مراجعه کنید و هزینه های زیادی بپردازید بلکه می توانید با کمی مشاهده ی فیلم های آموزش و با استفاده از ابزار های باکیفیت خودتان در منزل بخشی از خدمات پدیکور را انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *