مقالات سایت, مقالات مربوط به خودتراش

مقایسه خود تراش سنتی با خود تراش چند تیغ

مقایسه خودتراش ساده و سه تیغ

خود تراش ها از محصولات بهداشتی هستند که در طول زمان دستخوش تغییر شده و برای راحتی در استفاده از تکنولوژی بالاتری درساخت آنها استفاده شده است. اگر هنوز هم از خود تراش های سنتی استفاده می کنید لازم است مقایسه ی این دو محصول را مطالعه و  با مزایای خودتراش های نسل جدید بیشتر آشنا شوید. دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

انواع خودتراش از نظر نوع طراحی تیغ ها :

از نظر طراحی تیغ دو نوع خودتراش معمولی یا سنتی و خودتراش های چند تیغ داریم :

خودتراش های سنتی

اولین خودتراش های ساخته شده قطعه هایی ساده از جنس فلزی هستند که از یک دسته و سری نگهدارنده تشکیل می شوند و تیغ به صورت جداگانه خریداری شده و بر روی آن نصب می شود.

خودتراش های چند تیغ

در سال های اخیر نسل جدید خودتراش ها با هدف استفاده ی راحت تر به بازار آمدند و با  داشتن ویژگی های مثبت فراوانی که دارند به سرعت در سبد خانوادها جای گرفتند به طوری که امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از خودتراش های سنتی استفاده کند.

پیشنهاد خرید

بسته 4 عددی تیغ یدک

120 هزار تومانخرید کنید

مقایسه خودتراش های سنتی و چند تیغ :

در زیر مقایسه ی جامعی از این دو محصول خواهیم داشت تا بتوانید با ویژگی های آنها بیشتر آشنا شوید :

1- خودتراش های سنتی با داشتن تنها یک تیغ ضخیم بعد از استفاده باعث ایجاد التهاب ، خارش ، سوزش و حساسیت پوستی می شوند.اما خود تراش های جدید به دلیل داشتن چند تیغ بسیار نازک باعث هیچ گونه التهابی نمی شوند.

2-استفاده از خودتراش های سنتی نیاز به مهارت دارد و با کوچکترین بی دقتی باعث ایجاد زخم و بریدگی در پوست می شوند. در حالی که خودتراش های چند تیغ نیاز به مهارت خاصی ندارد و آسیبی به پوست وارد نمی کند.

3-خودتراش های سنتی به دلیل داشتن یک تیغ، کیفیت اصلاحشان پایین است و باید برای اصلاح، زمان بیشتری گذاشته شود و با چندین مرتبه کشیدن آن بر روی بدن، موهای زائد را از بین برد. در حالی که خود تراش های جدید با چند تیغ، اصلاح تمیز  و یکدستی دارند و  با یک مرتبه استفاده تمام موهای زائد از بین می رود.

4- خودتراش های سنتی دسته ی ثابتی دارند و اصلاح را در پستی بلندی های پوست به سختی انجام می دهند. در حالی که خودتراش های نسل جدید چند تیغ دارای دسته ی ارگونومی و سری متحرکی بوده و عمل اصلاح را راحتر و دقیق تر انجام می دهند.

5- خود تراش های سنتی خوش دست نیستند و امکان سر خوردن دست حین اصلاح  وجود دارد. در حالی که بر روی دسته ی خودتراش های جدید محلی برای گرفتن آن وجود دارد و به هیچ عنوان سر نمی خورد و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد.

6-در کنار خودتراش های سنتی از ابزارهایی مثل فرچه ، کاسه و کف اصلاح استفاده می شود. در حالی که برای استفاده از خودتراش های چند تیغ از ژل های قبل و بعد اصلاح استفاده می شود و نیاز به هیچ ابزار دیگری ندارد.

7- تیغ های سنتی معمولا بعد از 2-3 بار استفاده کند می شوند و یا باید آنها را تعویض و یا از تسمه یا سنگ برای تیز کردن آنها استفاده کرد. در حالی که خودتراش های چند تیغ طول عمر بالاتری دارند و تا مدت ها می توان از آنها استفاده کرد. در کنار خودتراش نیز چند سَری جدا گانه داده می شود که در صورت کند شدن بتوان  آنها را جایگزین کرد.

8-قبل از استفاده از تیغ های سنتی باید پوست را با شوینده مرطوب و کفی کرد تا خودتراش بتواند روی پوست حرکت کرده و اصلاح را انجام دهد. در حالی که خودتراش های چند تیغ با نوار صابونی که دارند عمل شوینده را انجام داده و به تنهایی با آب به اصلاح راحتر کمک می کنند.

9- خودتراش های سنتی مردانه یا زنانه ندارند و فقط یک نوع هستند. در حالی که خودتراش های نسل جدید در دو نوع زنانه و مردانه و با ویژگی های مختص پوست زنان و مردان تولید می شوند و از نظر نوع تیغ، وزن دسته و شکل ظاهری باهم تفاوت دارند.

10- تیغ خودتراش های سنتی قیمت کمی دارند و به راحتی تعداد بالایی از آنها را می توان تهیه و استفاده کرد. در حالی که خودتراش های چند تیغ قیمت بالاتری نسبت به نوع سنتی دارند و پیدا کردن سری مناسب خودتراش شما به راحتی نوع اول نیست که از هر سوپری بتوان آن را تهیه کرد.

11- جنس بدنه ی خودتراش های سنتی از نوع فلز ضد زنگ است و سال های متوالی می توان از آن استفاده کرد و آسیبی به طبیعت وارد نمی کند. اما جنس خودتراش های جدید از پلاستیک فشرده است و در صورتی که در طبیعت رها شود ، باعث صدمه به محیط زیست می شود. لذا در صورتی که از طرفداران محیط زیست هستید و دغدغه ی حفاظت از محیط زیست را دارید؛ می توانید از خودتراش های چند تیغ  گوگرین استفاده کنید.

خودتراش های موجود در این فروشگاه از چوب بامبو ساخته می شود و در صورتی که وارد محیط زیست شوند به راحتی تجزیه شده و به چرخه ی طبیعت برمی گردند. این خودتراش های چند تیغه از کیفیت بدنه و تیغ بسیار بالایی برخوردار اند، مقاوم به رطوبت اند و تمام ویژگی های یک خودتراش مناسب را دارا هستند.

پیشنهاد خرید

دسته تیغ

165 هزار تومانخرید کنید

سخن آخر

در این پست از گوگرین به این موضوع اشاره شد که رایج ترین وسیله برای تراشیدن موهای زائد خودتراش ها هستند. که در گذشته از نوع سنتی آن که به شکل فلزی بوده و تیغ های سنتی بر روی آن نصب می شد استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نسل جدیدی از خودتراش های چند تیغ به بازار آماده است که مزیت بسیار زیادی نسبت به نوع سنتی دارند و استفاده ی راحت و بدون دردسری را برای مصرف کنندگان رفراهم می کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *