مقالات سایت, مقالات مربوط به فلاسک

اصول نگهداری از فلاسک | چجوری عمر فلاسکمون رو زیاد کنیم ؟

روش های نگهداری از فلاسک - گوگرین

فلاسک یکی از پرکاربرد ترین وسیله ها در گردش و تفریح، مسافرت و محل کار است و به وسیله ی آن می توانید نوشیدنی های گرم یا سرد را بدون تغییر دما با خود حمل کرده و هر زمان که نیاز داشتید، میل کنید. اما برای اینکه این وسیله بتواند مدت زمان طولانی برای شما کار کند و انواع نوشیدنی ها را تازه و با همان طعم اصلی در اختیاراتان قرار دهد؛ لازم است در نگهداری آن به نکاتی توجه کنید.

لذا اگر شما هم علاقمند هستید در خصوص راهنمای استفاده از فلاسک اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

پیشنهاد خرید

فلاسک گرم و سرد بامبو

1098 هزار تومانخرید کنید

اصول صحیح استفاده و نگهداری از فلاسک

قبل از اینکه به چگونگی استفاده و نگهداری از این وسیله بپردازیم ، توصیه می شود در هنگام خرید فلاسک به برند و کیفیت ساخت آن توجه کنید و سعی کنید محصولی با کیفیت خریداری کنید تا بتوانید سالیان سال از آن استفاده کنید. فلاسک های برند در فروشگاه های معتبر قابل تهیه بوده و معمولا دارای ضمانت نامه هستند و خیال شما را از بابت کیفیت محصول راحت می کنند. حال بعد از خرید فلاسک توجه به نکات زیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

1- قبل از استفاده در صورتی که داخل جعبه ی فلاسک برشور یا دستورالعملی وجود دارد، حتما آن را مطالعه فرمایید.

2-  قبل از پر کردن فلاسک با آب جوش، ابتدا مقدار خیلی کمی از آب را داخل فلاسک بریزد و با دست فلاسک تکان دهید تا آب جوش به دیواره های فلاسک برخورد بکند و قسمت داخلی آن گرم شود. سپس خالی کنید و بعد فلاسک را با آب جوش پر کنید. این عمل را برای نوشیدنی های خنک هم می توانید انجام دهید با این تفاوت که این بار آب خنک بریزید و بعد از تکان دادن فلاسک را خالی کنید.32- هیچ گاه فلاسک را لب تا لب پر نکنید و مقداری سر آن خالی باشد. در غیر این صورت در هنگام بستن درب فلاسک مقداری از آب به بیرون ریخته می شود.

3-بعد از پر کردن فلاسک درب آن را محکم ببندید و برای اطمینان فلاسک را چند ثانیه رو به پایین نگه دارید تا اگر آبی در دهانه ی خروجی فلاسک جمع شده باشد، تخلیه گردد.

4-در هنگام جابه جایی از فلاسک خود محافظت کرده و مراقب آن باشید.

5-بعد از استفاده از فلاسک آن را خالی کرده و با مایع خوب بشویید و به صورت وارونه قرار دهید تا رطوبت داخل آن خشک شود و بعد از خشک شدن کامل آن را در جای مطمئنی از کابینت نگهداری کنید.

6-اگه مدت زمان طولانی نیاز به چای دارید برای اینکه چایتان سیاه و جوشیده نشود؛ بهتر است فلاسک را با آب جوش پر کنید و در هنگام مصرف از چای کیسه ای استفاده کنید.

7- به هیچ عنوان برای نگهداری نوشیدنی های گازدار و آبمیوه های اسیدی از فلاسک استفاده نکنید.

8- از قرار دادن فلاسک در کنار آتش یا اجاق گاز خوداری کنید.

9- هیچ گاه فلاسک را داخل یخچال قرار ندهید.

10- به هیچ عنوان از مایع سفید کننده هایی مثل وایتکس برای شستن فلاسک استفاده نکنید.

11- هیچ گاه فلاسک را داخل ماشین ظرف شویی قرار ندهید.

نحوه ی شستشوی فلاسک

برای شستن فلاسک می توانید از مایع ظرف شویی و آبگرم استفاده کنید. به این صورت که مقداری مایع ،آب گرم و یک اسکاچ نرم را داخل فلاسک بریزید درب آن را بندید و تکان دهید تا خوب تمیز شود. از فرچه ی شیشه شوی هم می توانید استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن بوی دم نوش می توانید مخزن فلاسک را با ترکیب سرکه و جوش شیرین بشویید.

نحوه ی عیب یابی فلاسک

یک فلاسک سالم آب جوش را به مدت 12 ساعت داغ نگه می دارد. اما در صورتی که کارایی خود را از دست داده باشد ؛ بعد از گذشت 1-2 ساعت دمای خود را از دست می دهد و بدنه ی فلاسک گرم می شود. همچنین در صورت ریختن نوشیدنی های خنک، بدنه ی فلاسک سرد می شود.

یکی دیگر از اشکالاتی که برای فلاسک ها ایجاد می شود خراب شدن درب فلاسک است که باعث سرد شدن نوشیدنی های گرم و گرم شدن نوشیدنی های سرد می شود. همچنین باعث چکه کردن فلاسک و کم شدن مایعات داخل آن می شود. که برای رفع این مشکل نیز می توانید از نمایندگی های معتبر درب مخصوص فلاسک خود را خریداری کنید.

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، فلاسک یکی از وسیله های ضروری برای هر خانه ای است و به کمک آن می توانید به انواع چای ، دم نوش ، آب جوش و نوشیدنی های خنک را در موقعیت های مختلف دسترسی پیدا کنید. اما باید نحوه ی استفاده ، مراقبت و شستشوی اصولی آن را بدانید تا بتوانید سالهای طولانی از وسیله خود استفاده کنید.

در این پست از وبسایت گوگرین به فاکتورهایی که در نگهداری از فلاسک ها اهمیت زیادی دارند پرداختیم و اصول نگهداری صحیح از فلاسک ها را بیان کردیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *