مقالات متفرقه

8 کاربرد شگفت انگیز گوش پاک کن | استفاده در مسائل بهداشتی و عمومی

کاربردهای گوش پاک کن - گوگرین

گوش پاکن همان طور که از نامش پیداست وسیله ای است که از آن برای تمیز کردن گوش استفاده می شود. اما کاربرد های این وسیله تنها به تمیز کردن گوش محدود نمی شود و در زندگی روزمره می توان از کاربرد های مختلف آن استفاده کرد. اگر شما هم علاقمند هستید در خصوص کاربرد های گوش پاکن اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

پیشنهاد خرید

گوش پاک کن بامبو

174 هزار تومانخرید کنید

گوش پاک کن ها چه ویژگی هایی دارند ؟

این وسیله کاربرد های بسیار مختلفی می تواند داشته باشد.که در زیر برخی از موارد استفاده ی آن شرح داده می شود:

1- تمیز کردن دیواره ی بیرونی گوش :

رایج ترین کاربرد این وسیله تمیز کردن قسمت بیرونی گوش بعد از خارج شدن از حمام است. توجه داشته باشید از این وسیله به هیچ وجه برای تمیز کردن قسمت داخلی گوش استفاده نکنید. زیرا باعث هدایت ترشحات گوش به سمت داخل گوش شده و امکان پاره شدن پرده گوش ، کم شنوایی و عفونت را بالا می برد.

2- استفاده پزشکی  :

از گوش پاک برای تمیز کردن جای زخم ، زدن پماد بر روی قسمت کوچکی از پوست مانند زدن دارو بر روی جوش ، برداشتن نمونه های آزمایشگاهی و… استفاده می شود.

3- استفاده آرایشی و بهداشتی :

این وسیله به وفور در مراکز زیبایی و یا توسط خانم ها در منزل برای کارهای زیبایی استفاده می شود مانند :

زدن سایه چشم :

از گوش پاکن می توان به جای قلمو برای کشیدن سایه یا پاک کردن آن استفاده کرد.

استفاده از گوش پاک کن برای ارایش چشم - گوگرین

پاک کردن آرایش چشم :

قبل از شستشوی آرایش بهتر است با یک گوش پاکن ؛ خط چشم و ریمل تمیز شده و بعد صورت با پاک کننده های آرایش تمیز شود. زیرا گوش پاکن از پخش شدن آرایش در دور چشم ها جلوگیری می کند.

تمیز کردن اطراف ناخن :

در هنگام لاک زدن ممکن است کمی از آن به پوست اطراف ناخن مالیه شود. در این صورت با یک گوش پاکن آغشته به محلول لاک پاکن به راحتی می توان آن قسمت را تمیز کرد.

رنگ کردن ابرو :

به وسیله ی گوش پاکن آغشته به رنگ می توان به راحتی ابرو ها و یا قسمت ریشه مو ها را رنگ کرد.

خارج کردن کرم از داخل بسته بندی های کاسه ای :

برای اینکه در هر بار استفاده از کرم ها ؛انگشت خود را داخل کرم فرو نبرید می توانید از یک گوش پاکن استفاده کنید.تا هیچ آلودگی و میکروبی از انگشت دست به داخل کرم وارد نشود.

استفاده از گوش پاک کن برای تجهیزات الکتریکی - گوگرین

4- نظافت لوازم الکتریکی :

با استفاده از گوش پاکن آغشته به الکل می توان نقاط ریز وسایل برقی که با دستمال قابل تمیز کردن نیست را ضدعفونی کرد. مانند سشوار، زیر دکمه های کیبورد ، گوشه های موبایل یا لپ تاب

  • نظافت داخل خوردو : برای تمیز کردن بعضی از قسمت های خودرو مانند کناره های سیستم صوتی ،قسمت تهویه که امکان رد شدن دست وجود ندارد؛ می توان از گوش پاکن آغشته به الکل یا شیشه پاکن استفاده کرد تا گردو غبار این قسمت ها را تمیز کرد.

5- استفاده به منظور رنگ کردن :

برای رنگ کردن سطوح بسیار کوچک و نقطه هایی بر روی دیوار یا سطوح میز و صندلی می توان از گوش پاکن آغشته به رنگ برای محو کردن تراشیدگی ها و رنگ پریدگی ها استفاده کرد.

6- تمیز کردن جواهرات :

برای تمیز کردن سطوح داخلی طلا و جواهر می توان گوش پاکن را به مواد تمیز کننده جواهرات آغشته و بعد سطوح مورد نظر را تمیز کرد.

7- استفاده در هنر :

از این وسیله می توان در ساخت کارهای هنری مانند نقاشی کشیدن و کاردستی درست کردن و… استفاده نمود.

8- رفع گیر کردن زیپ :

در صورتی که زیپ لباستان گیر کرد؛ می توانید گوش پاکن را به کمی وازلین یا روغن خوراکی آغشته کرده و اطراف زیپ گیر کرده بمالید تا زیپ راحت تر باز شود.

سخن آخر

گوش پاکن وسیله ای بسیار پر کاربرد در زندگی روزمره است و می تواند به راحت تر شدن برخی از فعالیت ها کمک کند. در صورتی که از دوست داران طبیعت هستید و دغدغه ی حفاظت از محیط زیست را دارید، می توانید از گوش پاکن های سبز مجموعه ی گوگرین تهیه کنید. دسته ی این گوش پاکن ها از چوب بامبو ساخته می شود و بعد از استفاده به راحتی در محیط تجزیه می شود و آسیبی به طبیعت وارد نمی کند. همچنین پنبه ی آن نیز از کیفیت و حجم بسیار مناسبی برخوردار است.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله اطلاعات مفیدی را در خصوص کاربرد های گوش پاکن کسب کرده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *