مقالات سایت, مقالات مربوط به شانه سر

معرفی انواع شانه و برس مو و کاربرد های آنها

معرفی انواع شانه و برس مو و کاربرد های آنها

شانه و برس از مهم ترین لوازم شخصی است که به صورت روزانه برای حفظ سلامت مو استفاده می شود. در بازار انواع مختلفی از شانه ها و برس ها در جنس ها، طراح ها و رنگ های مختلف وجود دارند. که انتخاب هر کدام از آنها به نوع موهای شما و جنس و شکل ظاهری برس یا شانه بستگی دارد.

اگر شما هم به دنبال یک شانه مناسب برای موهای خود هستید تا انتهای مقاله با گوگرین همراه باشید.

ویژگی های یک برس و شانه ی خوب و استاندارد

از مهم ترین ویژگی های برس و شانه های استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 – دندانه های نرم و انعطاف پذیر دارد و آسیبی به موها و پوست سر نمی زند.

3-الکتریسیته ساکن ایجاد نمی کند.

4-توانایی توزیع مناسب چربی موی سر را دارد.

5- از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده است و با موها سازگار بوده و باعث حساسیت های احتمالی نمی شود.

6- دارای دسته ارگونومیک بوده و هنگام شانه زدن دست را خسته نمی کند.

6- کف انتهای برس بالشتک دارد که از آسیب به موها جلوگیری کرده و با ماساژ کف سر باعث افزایش گردش خون در کف سر می شود.

پیشنهاد خرید

شانه چوبی دسته دار

98 هزار تومانخرید کنید

انواع برس از نظر شکل ظاهری

انواع برس از نظر شکل ظاهری

برس ها در اشکال مختلف به فروش رسیده و مورد استفاده قرار می گیرند که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می شود.

1– برس معمولی :  تقریبا همه ی افراد یک برس معمولی با دندانه های نرم دارند که هر روز موهای خود را با آن شانه می زند. این برس ها برای انواع موها مناسب هستند و به راحتی گره های موها را باز می کنند.

2- برس بیضی : از برس بیضی برای شانه کردن موهای پرپشت ، ضخیم و زبر استفاده می شود. اگر جزو افرادی هستید که موهای این چنینی دارید با برس بیضی می توانید با وارد کردن کمترین فشار گره موهای خود را باز کنید.

3- برس  پهن و چهارگوش مستطیلی یا پارویی : این نوع برس اندازه ی بزرگی دارد و از آن برای شانه  و صاف کردن موهای بلند استفاده می شود و به دلیل اینکه اندازه ی آن بزرگ است مو های پر حجم را به راحتی در کوتاه ترین زمان شانه می کند.

4-برس گرد استوانه ای : این نوع برس ها در قطر های مختلف و جنس دندانه های فلزی و پلاستیکی  تولید می شوند و از آنها برای حالت دار کردن یا موج دار کردن موها استفاده می شود. البته برای صاف کردن موهای فر و کوتاه نیز می توان از آن استفاده کرد. برس های گرد می‌توانند سرعت خشک کردن موها را افزایش دهند و برای آرایشگران و افرادی که مرتباً از سشوار استفاده می‌کنند بسیار مناسب است.

5– برس های منفذ دار : برس های منفذدار بهترین انتخاب برای خشک کردن سریع موهای خیس و مرطوب هستند و منافذ و سوراخ های این برس اجازه می‌دهند تا جریان هوای گرم به تمامی لایه های مو برسد.

پیشنهاد خرید

شانه ساده بدون دسته

82 هزار تومانخرید کنید

 انواع برس از نظر جنس

برس ها از نظر جنس بدنه و دندانه به دسته های زیر تقسیم می شوند.

1-برس چوبی :

این نوع برس ها به گونه ای ساخته شده اند که کمترین میزان فشار را به موها وارد می کنند و برای موهای نازک و بلند و موهای فر مناسب هستند زیرا فر را باز نمیکنند و باعث وز شدن مو ها بعد از شانه کشیدن نمی شوند.

2– برس فلزی :

دندانه های این نوع برس ها از جنس فلز می باشد و برای شانه کردن موهای سخت و خشن مناسب هستند. دندانه های این نوع برس ها زمانی که در معرض باد سشوار قرار می گیرند داغ می شوند که ممکنه در هنگام استفاده باعث آسیب به پوست سر شود.

3- برس نایلونی :

برس هایی که دارای دندانه های نایلونی هستند برای موهای خشک و خشن ، ضخیم و موهای فر مناسب هستند و تارهای به هم گره خورده را به راحتی باز می کنند. توجه داشته باشید برس نایلونی از برس پلاستیکی بهتر است و انعطاف پذیری بیشتری دارد.

4–  برس حرارتی :

این نوع برس ها به وسیله ی  سیمی که دارند به کابل برق متصل شده و با گرمایی که ایجاد می کنند باعث صاف شدن و اتوکشی موها می شوند. از این نوع برس به عنوان سشوار برای خشک کردن موهای خیس نیز استفاده می شود. البته توجه داشته باشید استفاده ی بیش از حد از برس های حرارتی موجب سوختن موها و آسیب به تارهای مو می شود.

انواع برس از نظر کاربرد

برس ها از نظر کاربرد نیز انواع مختلفی دارند که برخی از آنها شرح داده می شود:

1- برس گره باز کن :

برس موی گره باز کن برای تمامی موها مناسب بوده و می توان از آن برای باز کردن موهای خشک و مرطوب استفاده کرد.

2- برس موی خیس یا برس حمام :

دارای دندانه های ظریف و نرمی است و سخت ترین گره ها را بدون آسیب رساندن به موهای خیس باز می کند. برخی از این برس ها دارای دسته ی قلاب مانند هستند که برای آویزان کردن در حمام به کار می رود.

3– برس پوش دهنده :

معمولا آرایشگر ها از این نوع برس نازک برای پوش دادن و حجم دادن به موهای نازک استفاده می کنند.

انواع شانه

انواع شانه

شانه ها برا اساس کاربرد به انواع زیر تقسیم می شوند:

شانه چند کاره :

این نوع شانه از نظر ظاهری به این صورت است که نیمی از آن دارای دندانه های ریز و نیم دیگر آن به صورت دندانه های درشت است که بسته به نوع مو مورد استفاده قرار می گیرد.

برس رنگ یا کراتینه :

آرایشگران برای رنگ کردن و صاف و کراتینه کردن موهای مشتریان معمولا از از این نوع شانه ها استفاده می کنند تا رنگ و مواد به صورت یکسان روی موها پخش شود.

شانه تقسیم بندی یا دم موشی :

این نوع شانه ها دارای دندانه های ریز و دسته ای با نوک نازک هستند و برای جدا کردن قسمت های مختلف مو از هم دیگر و صاف کردن و شنیون کردن مو ها استفاده می شوند.

شانه جیبی :

شانه های جیبی در اندازه ی کوچک برای استفاده افراد ساخته می شود و فرد می تواند با گذاشتن آن در جیبش در هر زمان و مکان به شانه و مرتب کردن موهای خود بپردازد.

شانه دندانه درشت :

از شانه های با دندانه ی درشت که در جنس های پلاستیکی و چوبی هستند برای شانه کردن موهای خیس و موهای موج دار استفاده می شود.

شانه ضد شپش :

این نوع شانه ها با دندانه های ریز خود می توانند تخم های شپش را از روی تارهای مو جدا کنند.

شانه  چوبی :

شانه های چوبی در انواع دندانه ریز و دندانه درشت و در طرح های دارای دسته و بدون دسته برای انواع موها ساخته می شوند. شانه های چوبی الکتریسیته ساکن تولید نمی کنند و از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می کنند.

شانه های چوبی معمولا از گیاه بامبو ساخته می شوند. یعنی برای ساخت آن ها درختی قطع نمی شود. همچنین زمانی که از چرخه ی مصرف خارج می شوند آسیبی به طبیعت وارد نمی کنتد و به راحتی در طبیعت تجزیه می شوند.

یکی از شرکت هایی که در زمینه ی تولید محصولات شخصی چوبی با استفاده از گیاه بامبو فعالیت می کند مجموعه ی گوگرین است. شانه های تولید شده در این مجموعه آنتی باکتریال بوده و برای انواع موها مناسب هستند. همچنین ویژگی منحصر به فرد شانه های گوگرین،  امکان حک اسم یا هر متن دلخواه بر روی دسته ی شانه است که آن را برای هدیه دادن بسیار مناسب  می کند.

نظافت برس یا شانه

بعد از هر بار استفاده از شانه یا برس، موهای خود را از لابه لای آن تمیز کرده  و بعد از هر بار حمام کردن ؛ برس خود را شسته و با برس تمیز موهای تمیز خود را شانه بزنید. در صورتی که از شانه ی کثیف که آلودگی ها و چربی ها بر روی آن وجود دارد دوباره استفاده شود موهای تمیز آلوده شده و خیلی زود چرب می شوند.

در خصوص شستن شانه های چوبی ساخته شده با بامبو نگران نباشید زیرا چوب بامبو آنتی باکتریال بوده و شستن باعث آسیب به آن نمی شود. البته بعد از شستن باید جلوی نور طبیعی خشک شود.

سخن آخر

همان طور که اشاره شد شانه و برس از مهم ترین لوازم نظافت شخصی است که انتخاب مناسب آن نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارد. بنابراین قبل از خرید شانه یا برس به جنس و ویژگی های آن دقت کنید و شانه و برس مخصوص موی خود را خریداری کنید تا  علاوه بر شانه کردن مناسب آسیبی به موهایتان وارد نکند.

در واقع بهترین شانه یا برس، شانه ای است که مخصوص موهای شما باشد. تحقیقات نشان می دهند شانه هایی با دندانه های درشت برای مو های فر ، برس های چوبی برای موهای بلند و نازک و آسیب دیده ، برس های پلاستیکی برای موهای ضخیم، برس های با دندانه های موی طبیعی برای موهای کوتاه ، برس های بیضی برای موهای پر پشت و زبر مناسب تر اند.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله از وبلاگ گوگرین اطلاعات مفیدی را در خصوص انواع برس و شانه و کاربرد های آن کسب کرده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *