مقالات سایت

اقدامات قبل و بعد از اصلاح با خودتراش در خانم ها

اقدامات قبل و بعد از اصلاح با خودتراش در خانم ها

ابزارهای زیادی برای اصلاح صورت و بدن خانم وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.اما یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین این روش‌ها، اصلاح با خودتراش یا ژیلت است که مهم‌ترین مزیت این روش اصلاح، بدون درد بودن آن است. برای اینکه بعد اصلاح پوستتان دچار التهاب، خشکی، خارش و قرمزی و حساسیت پوستی نشود ، لازم است قبل و بعد از اصلاح با خودتراش اقداماتی را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

قبل از اصلاح با خودتراش چه کنیم ؟

از جمله مهمترین فاکتورها در اصلاح با خودتراش ، خرید بهترین خودتراش می باشد . این مورد اهمیت بسایر بالایی دارد که عدم توجه به آن می تواند شما را با مشکلات بسیاری مواجه کنید . قبل از اصلاح با خودتراش لازم است موارد زیر رعایت شود:

1- صورت یا بدن خود را با آب بشویید.

اولین مرحله در اصلاح؛ دوش گرفتن و شستشوی پوست با آب گرم و یک شوینده ملایم است. با شستن پوست،موهای زائد مرطوب شده و حرکت ژیلت روی پوست راحت تر انجام می شود.همچنین فولیکول موها نرم شده و منافذ پوست باز می‌ شوند؛ در نتیجه تیغ ژیلت به ریشه موها نزدیک‌تر خواهد بود.

علاوه بر این شستن پوست باعث از بین رفتن چربی های اضافی و باکتری های روی پوست می شود و از عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

2– ژیلت را با زاویه درست نگه دارید.

مهم‌ترین نکته در روش صحیح اصلاح با تیغ این است که خودتراش را به طور صحیحی در دست بگیرید. سر تیغ باید کاملا صاف روی پوست قرار بگیرد. دسته ژیلت را هم با زاویه 30 درجه یا بیشتر نسبت به پوست نگه دارید. توجه داشته باشید که اصلا لازم نیست فشار زیادی را با ژیلت وارد کنید.

این کار تاثیری بر اصلاح عمیق‌تر ندارد و بلکه باعث بریده و زخم شدن پوست‌تان می‌شود. در نهایت به آرامی ژیلت را روی پوست کشیده و اصلاح کنید.

3- ژیلت را به درستی روی پوست بکشید.

ژیلت را به آرامی در جهت رویش موها بکشید.توجه داشته باشید کشیدن ژیلت در جهت مخالف رویش موها هر چند باعث اصلاح تمیزتر می شود ؛ اما ممکن است باعث بریدگی پوست و سوزش شود.

به همین دلیل بهتر است در ابتدا ژیلت را از بالا به پایین در جهت رشد موها بکشید و سپس برای تمیزی بهتر یک بار هم ژیلت را از چپ به راست و سپس از راست به چپ بکشید. در صورتی که روی پوستتان جای جوش یا زخم وجود دارد؛ به هیچ وجه ژیلت را روی آن نکشید.

4- در حین اصلاح ژیلت را بشویید.

در حین اصلاح معمولا موهای زائد در بین تیغه های خود تراش گیر می کنند و برای اصلاح بقیه ی قسمت های بدن ایجاد مزاحمت می کنند. به همین دلیل در حین استفاده باید ژیلت را به آرامی روی زمین بزنید تا موهای زائد از لابه لای تیغ ها خارج شوند.

همچنین می توانید داخل یک ظرف آب در حمام ، صابون یا شامپو بدن بریزید و در حین اصلاح ژیلت را داخل آن تکان دهید تا هم موها خارج شود و هم ژیلت برای ادامه ی اصلاح لغزنده و نرم شود.

بعد از تمام شدن اصلاح نیز مجدد ژیلت را بشویید و روی زمین بزنید تا کاملا تمیز شود. نیازی به خشک کردن ژیلت با حوله نیست چون باعث کند شدن تیغه ها می شود.

بعد از اصلاح با خودتراش چه کنیم؟

پیشنهاد خرید

بسته 4 عددی تیغ یدک

120 هزار تومانخرید کنید

بعد از اصلاح با خودتراش چه کنیم؟

مهم ترین نکته بعد از اصلاح استفاده از یک روتین پوستی مناسب است.به همین منظور از مراحل زیر استفاده کنید:

1- پوست خود را با افتر شیو بشویید.

سعی کنید بعد از شیو از لوسیون یا ژل های بعد از اصلاح استفاده کنید. این ژل ها از حساسیت ، خارش و سوزش پوست جلوگیری می کنند.

2-پوست خود را با آب خنک آبکشی کرده و با حوله خشک کنید.

آب سرد پوست‌تان را تسکین می‌دهد. همچنین اگر با تیغ پوستتان را بریده باشید، آب سرد خونریزی را قطع می‌کند. سپس با یک حوله نرمی صورت یا بردن خود را خشک کنید. هرگز حوله را روی پوست تازه اصلاح شده‌تان نکشید و تنها با حرکات ضربه‌ای پوستتان را خشک کنید.  و اگر پوست خشکی دارید، مقداری مرطوب کننده بدون عطر روی پوست خود بمالید.

3- از محصولات مراقبتی استفاده کنید.

استفاده از سرم های ویتامین سی، گلاب ، روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن چوب صدر، روغن اکالیپتوس، روغن بابونه، روغن کندر، روغن اسطوخودوس، روغن چای و…بعد از اصلاح می تواند پوست را ضد عفونی کرده و به کاهش خارش، سوزش، قرمزی و رفع التهاب پوست کمک کند.

پیشنهاد خرید

دسته تیغ

165 هزار تومانخرید کنید

اصلاح صورت خانم ها

همان طور که می دانید یکی از رایج ترین روش های اصلاح صورت خانم ها بند انداختن است؛ اما این روش برای افرادی که پوست های حساسی دارند بسیار درآور است و بعد از اصلاح نیز صورت دچار جوش های زیر پوستی و التهاب می شود.به چنین افرادی توصیه می شود از ژیلت یا خودتراش برای اصلاح صورت خود استفاده کنند زیرا خودتراش دارای مزایای زیر است :

  • روش بسیار ساده ای است و اصلاح را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.
  • باعث شل شدن و افتادگی پوست نمی شود.
  • باعث ایجاد چین و چروک روی پوست نمی شود.
  • مانند یک لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده ی پوست را پاکسازی می کند.
  • محصولات آرایشی روی پوست صاف و خالی از پرز و مو بهتر پخش شده و به‌طور یکنواخت روی پوست می‌خوابند.

برخی از افراد بر این باورند که کشیدن ژیلت بر روی صورت باعث زخیم تر شدن موهای زائد می شود؛ اما واقعیت این است که ژیلت کشیدن هیچ تاثیری در زخیم تر یا زبر شدن یا زیاد شدن موهای صورت ندارد و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

نکات مهم قبل از اصلاح صورت خانم ها

1- در صورتی که آرایش دارید؛ با یک میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن صورت خود را تمیز کنید.

2- بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را با آب و شوینده‌ی مناسب پوست خود بشویید تا میکروب‌ها و آلودگی‌های روی سطح پوست، بعد از اصلاح به داخل پوست نفوذ نکند.

3- دوش آب گرم بگیرید تا موهای زائد نرم تر شوند و حرکت ژیلت روی صورت راحت تر باشد.

4- ژل یا فوم اصلاح روی صورت خود بزنید این کار از ایجاد بریدگی و زخم جلوگیری می کند و اصلاح صورت راحت تر انجام می شود.

5- موها را در جهت رویش ‌آن‌ها اصلاح کنید.

6- روز قبل از اصلاح به هیچ عنوان صورت خود را پاک‌سازی نکنید. استفاده از کرم‌های لایه بردار قبل از اصلاح نیز ممنوع است. لایه برداری باعث نازک و حساس شدن بیشتر پوست و ایجاد جوش بعد از اصلاح می شود.

7- قبل از استفاده از تیغ برای اصلاح صورت با مقداری الکل تیغ را ضد عفونی کنید تا ایجاد عفونت باکتریایی جلوگیری شود.

8- تیغی با تیغه های تیز، دستگیره راحت و نوار روان کننده برای کاهش تحریک پوست انتخاب کنید.

باید ها و نبایدهای بعد از اصلاح صورت خانم ها

باید ها و نبایدهای بعد از اصلاح صورت خانم ها

1- بعد از اصلاح صورت خود را با آب داغ نشویید.

2- اگر پوست حساسی دارید، بهتر است  12-48  ساعت بعد از اصلاح از مواد آرایشی روی پوست خود استفاده نکنید. زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش بعد از اصلاح ، استفاده از لوازم آرایشی است.

3- تا 24 ساعت در معرض آفتاب قرار نگیرید . و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از ضدآفتاب های مناسب استفاده کنید.

4- از ماسک های ورقه ای استفاده کنید.این ماسک ها ضد جوش، ضد التهاب، آرام بخش و آبرسان هستند.

5- از عسل برای ضدعفونی کردن صورت و از برش‌های خیار برای کاهش التهاب استفاده کنید.

6- اگر روی پوست صورتتان، جوش، آکنه یا زخم وجود دارد، صورت خود را با خودتراش اصلاح نکنید زیرا ممکن است شرایط پوستتان بدتر شود.

7- از یک تیغ مشترک برای اصلاح صورت و سایر قسمت‌های بدن استفاده نکنید.

8- بلافاصله بعد از اصلاح ورزش نکنید. تعریق زیاد منافذ را می‌بندند و جوش و آکنه ایجاد می‌کند.

9- از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

عوارض استفاده از ژیلت

با وجود مزایای زیادی که برای ژیلت کشیدن صورت خانم ذکر کردیم گاها این روش معایبی نیست دارد مانند :

1- افرادی که با مشکلات پوستی مانند آکنه یا اگزما مواجه هستند، ممکن است درصورت عدم مراقبت از پوست صورت بعد از اصلاح مشکلات زیادی پیدا کنند.

2- اصلاح پوست به‌علت لایه‌برداری می‌تواند باعث التهاب، قرمزی، خشکی و خارش پوست شود.

 بعد از تیغ زدن صورت و بدن چه کنیم جوش نزنیم؟

در جواب این سوال باید بگوییم که اگر اصلاح به روش درستی انجام شود، احتمالا دچار جوش بعد از اصلاح نخواهید شد. لذا حتما قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید که منافذ باز شوند، از خمیر یا ژل اصلاح مناسب استفاده کنید، در جهت رشد موها صورت را تیغ بزنید و پس از اصلاح به ویژه اصلاح صورت یک حوله سرد و مرطوبی را به مدت 5 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. همچنین بعد از حمام از ژل های بعد از اصلاح استفاده کنید.

نتیجه گیری :

در این مقاله از وبلاگ گوگرین سعی کردیم که مهمترین مواردی که قبل و بعد از اصلاح صورت و بدن بانوان با خودتراش یا ژیلت باید رعایت شود را بیان کنیم . رعایت این موارد تاثیر بسزایی در سلامتی پوست شما خواهد داشت و میتواند در جلوگیری از آسیب به آنها در طولانی مدت نقش بی بدیلی ایفا کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *