مقالات سایت

روش های از بین بردن بوی سیگار در خودرو

روش های از بین بردن بوی سیگار در خودرو

با وجود مضرات زیاد بوی بد سیگار برای همه ی افراد به خصوص کودکان ، سالمندان و بیماران تنفسی ؛ باز هم افرادی هستند که در مکان های سر پوشیده مانند داخل خودرو سیگار می کشند و دودی که از آن خارج می شود باعث آلودگی و ایجاد بوی ناخوشایند در داخل خودرو می شود که تحمل آن برای افراد غیر سیگاری بسیار دشوار است.

در این مقاله سعی می کنیم بهترین روش های از بین بردن بوی بد سیگار در خودرو را برای شما شرح دهیم تا از شر بوی بد سیگار خلاص شوید. دعوت می کنیم در ادامه با گوگرین همراه باشید.

پیشنهاد خرید

زیرسیگاری همراه طرح معماری

75 هزار تومانخرید کنید

روش های از بین بردن بوی بد سیگار در خودرو

اگر در داخل خودروی خودتان سیگار می کشید و همیشه اعضای خانواده ، مسافر و دیگران از بوی بد ماشینتان شاکی هستند و یا یک دوست یا آشنا در خودرویتان سیگار کشیده و بوی بد آن از بین نمی رود ، انجام روش های زیر می تواند به از بین بردن این بوی بد کمک کند.

1- در زمان سیگار کشیدن خود یا دیگران پنجره های خودرو را باز کنید.

با این روش جریان هوا، دود ناشی از سیگار را از پنجره خارج میکند.

2- جارو برقی بکشید

جارو کشیدن روی صندلی ها ،کف خوردو و داشپورت با از بین بردن هر گونه گرد و خاک و خاکستر سیگار بوی آن را از بین می برد.

3- از زیر سیگاری خودرو استفاده نکنید

انباشت فیلتر و زغال سیگار در داخل جا سیگاری به مدت زیاد و در صورت بسته بودن پنجرها و گرم بودن هوای داخل خودرو، بوی بسیار بد و نامطبوعی ایجاد می کند. انداختن لاشه ی سیگار از پنجره ی خودرو به بیرون نیز باعث آلودگی محیط زیست می شود.

به همین منظور می توانید از زیر سیگاری های جیبی استفاده کنید. این زیرسیگاری ها به محض انداختن لاشه ی سیگار در داخل آن ،باعث خفگی و خاموش کردن سیگار می شوند و به هیچ عنوان دودی از زیرسیگاری خارج نمیشود. به همین منظور بهترین انتخاب استفاده از زیرسیگاری جیبی گوگرین است. این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در انواع طرح و رنگ های زیبا برای تمام سلیقه ها ساخته می شود. وزن سبک و اندازه ی بسیار کوچکی دارد و به راحتی در جیب جا می شود.

همچنین جنس خاص این جا سیگاری ها به نحوی است که با زغال سیگار نمی سوزد و آتش نمی گیرد و استفاده از آن از آلودگی محیط زیست و انتشار بوی بد سیگار در داخل خودرو و دیگر مکان های بسته جلوگیری می کند. گفتنی است در صورتی هم که از جا سیگاری استفاده می کنید باید در اسرع وقت آن را  در سطل زباله خالی کنید.

4- استفاده از سرکه برای رفع بوی بد سیگار

استفاده از سرکه برای رفع بوی بد سیگار

سرکه قوی ترین از بین برنده ی بوی نامطبوع است. در صورتی که خوردویتان بوی بد سیگار گرفته است؛ مقداری سرکه ی سفید را در داخل اسپری آب ریخته و دو برابر آن آب بریزید و شیشه های ی داخلی خودروی خود را با آن تمیز کنید. و یا مقداری از آن را در هوا اسپری کنید. همچنین می توانید مقداری سرکه را در داخل ظرفی ریخته و یک شب تا صبح داخل خودرو بگذارید. مطمئنا تا صبح هر بوی نامطبوعی از بین خواهد رفت.

5- استفاده از جوش شیرین برای رفع بوی بد سیگار

جوش شیرین نیز تاثیر بسیار زیادی در تمیزی و رفع هر گونه بوی نامطبوع از روکش صندلی ها دارد. برای این منظور یک فرچه را بردارید و کمی جوش شیرین روی آن بریزید. سپس جوش شیرین را روی صندلی ها بکشید به طوری که جوش شیرین جذب پارچه ی صندلی ها شود و یک شب تا صبح اجازه دهید به همان شکل بماند و روز بعد با جارو برقی  روکش صندلی ها را تمیز کنید. بوی سیگار ، بوی عرق  و هر بوی بد دیگری را از بین می برد.

6- استفاه از زغال برای رفع بوی بد سیگار

زغال خاصیت جذب کنندگی بو دارد و می توند هر بوی را به خود جذب کرده و از بین ببرد. به همین منظور می تونید یک عدد زغال را در داخل ماشین خود نگهدارید.

7- استفاده از قهوه برای رفع بوی بد سیگار

اگر از طرفداران بوی قهوه هستید، می توانید مقداری قهوه را به مدت چند ساعت یا یک شب تا صبح در ماشین خود بگذارید تا بوی بد سیگار یا هر بوی بد دیگر را از بین ببرد.

8- استفاده از دارچین برای رفع بوی بد سیگار

دارچین با بوی طبیعی و بسیار قوی که دارد، می تواند هر گونه بوی نامطبوع مانند بوی سیگار را از بین ببرد. برای این منظور چند تکه چوب دارچین یا مقداری پودر دارچین را در آب بجوشانید و آن را یک شب تا صبح در داخل ماشین قرار دهید تا بخار ناشی از آن کاملا بوی بد را از بین ببرد.

9- استفاده از مرکبات برای رفع بوی بد سیگار

مرکباتی مانند لیمو ، نارنگی ، پرتقال می توانند با بوی خوبی که ایجاد می کنند به از بین بردن بوی بد سیگار کمک کنند. برای این منظور یک برش از لیمو ترش یا پوست نارنگی را یک شب در داخل خودرو نگه داری کنید.

10- شستن زیر پایی ، روکش صندلی یا خود صندلی های ماشین

بردن ماشین به کارواش و شستن قسمت های داخلی خودرو با پاک کننده ها می تونید بوی تمیزی را در ماشین شما ایجاد کند و بوی بد سیگار را از بین ببرد.

11- تعویض فیلتر تصفیه هوا

فیلتر خودرو بوی سیگار را به خود جذب می کند و در هر بار روشن کردن باعث پخش بوی بد در داخل کابین می شود. به همین منظور لازم است ، فیلتر تصفیه هوا تعویض گردد. معمولا فیلتر هوای ماشین را باید هر  19000 کیلومتر عوض کرد.

12- استفاده از اسپری های خوش بو کننده

استفاده از این خوشبو کننده ها به طور موقت می تواند بوی بد سیگار را از خودرو ، از اتاق یا حتی لباس فرد از بین ببرد. اما از آنجایی که خوشبو کننده ها سرعت پخش بالایی دارند و ماندگاریشان کم است، بوی سیگار بعد از مدتی دوباره احساس می شود.  لذا استفاده از خوشبو کننده های طبیعی و شستن لباس می تواند به از بین بردن کامل بوی بد کمک کند.

13- استفاده از سیب و به برای رفع بوی بد سیگار

سیب را دو نیم کرده و روی داشپورت ماشین قرار دهید. روز بعد متوجه از بین رفت بوی سیگار خواهید بود. اما میوه ی”به” نیازی به بریدن ندارد. می تونید جلوی داشپورت قرار دهید . تا چند ماه سالم می ماند و بوی خوب آن کل فضای خودرو را می گیرد.

14- استفاده از روزنامه برای رفع بوی بد سیگار

استفاده از روزنامه برای رفع بوی بد سیگار

روزنامه خاصیت بو زدایی قویی دارد. برای این منظور چند عدد روزنامه را مچاله کرده و در قسمت های مختلف خودروی خود قرار دهید. البته اگر این روش به همراه یکی از روش های گفته شده ی بالا انجام شود، اثر بخشی بیشتری دارد.

15- استفاده از آمونیاک برای رفع بوی بد سیگار

آمونیاک بوی بسیار بدی دارد و در صورتی که چند ساعتی در داخل خودرو با درب و پنجره های باز قرار داده شود، باعث از بین رفتن بوی بد سیگار می شود.با وجود روش های بسیار خوبی که ذکر شد، این روش توصیه نمی شود.

16 _ استفاده از شیشه پاک کن برای رفع بوی بد سیگار

اسپری کردن شیشه پاک کن بر روی شیشه های داخل خودرو ، داشپورت ، فرمان، دنده و… باعث تمیز شدن آنها از هر گونه گردو خاک ، لکه و بوی سیگار یا هر بوی بد دیگری می شود.

سخن آخر

همان طور که اشاره شد بوی بد سیگار ناراحت کننده بوده و باعث مشکلات تنفسی می شود . به همین دلیل یادگیری روش های از بین بردن این بو به منظور سلامتی خود و دیگران بسیار اهمیت دارد.  البته قبل از انجام هر کدام از این روش ها داخل کابین خودرو باید کاملا تمیز شود و سپس در و پنجره ها بسته شده و یکی از این روش ها و جذب کننده های طبیعی بو استفاده گردد.

اما در صورتی که سالیان سال داخل خودرو در معرض بوی سیگار قرار گرفته باشد ، شاید روش های ذکر شده زیاد تاثیر گذار نباشد. در این صورت باید روکش صندلی ها و کف پوش خودرو را تعویض کنید.امیدواریم اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *